Om kultur inte finns?

Har precis påbörjat min andra vecka med heltidsstudier på SUs Kulturvetarlinje.  Min första kurs är ju självklart  "Kulturbegreppet".  En ganska så intressant kurs nu när jag efter min fjärde föreläsning faktiskt äntligen förstår vad det är förläsaren står och säger.  Att komma direkt från gymnasiet till universitet känns som både självklart och dumt.  Självklart eftersom jag slipper uppehåll i mina studier och alltså inte tappar känslan av att gå i skolan. Det dumma är väl då att jag är en aning skoltrött och just nu längtar efter att få utforska arbetsmarknaden.

Men detta till trots känner jag att jag gjort rätt val och tänker positivt till valet av huvudämne som snart ska göras. Många timmar har lagts till tanken på framtiden, vill jag jobba på förlag eller har min upptäckt av hur roligt jag tycker det är att jobba med service och mötet med människor gjort mig förvirrad?  Först var mitt självklara val av huvudämne litteraturvetenskap, men jag har börjat fundera på andra inriktningar som genusvetenskap. Jag är osäker, men samtidigt så behöver jag ju inte välja riktigt ännu.

På onsdag har jag introduktion för mitt nya jobb, ett jobb som jag är väldigt glad över att jag fått.  Det känns som att 2008 är mitt år. Allting har följt mina planer, från viktminskning till studenten fram till mitt jobb på gröna lund och vidare till SU. Just nu saknar jag ingenting i min vardag, jag är helt enkelt nöjd med vad jag gör. Det är inte många gånger man kan säga sig vara nöjd och positivt inställd till vardagen men jag är det. Jag hoppas på att få fortsätta vara det ett tag till.

Yours truly 
K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0