Kultur och konsumtion

Något jag tänkt och funderat på under större delen av dagen, tillsammans med andra intressanta saker som metanarrativ,simulacra och hyperrelativ. Ganska intressant men känner att jag fortfarande inte har koll på alla begreppens inbörder. Det är en aning många och en aning förvirrande, men som sagt ganska intressant.

När jag gjorde min lilla städning hittade jag mitt presentkort på ticnet, jag har hela trehundra kronor som går ut den trettioförsta december. Jobbigt, jag måste gå och vara kulturell på beställning. Visst skulle jag vilja gå och se Håkan Hellström på cirkus, men jag tror inte jag hinner och finns det ens några biljetter kvar? Hittade även presentkort på SF och tvåhundra kronor på nästan alla affärer i Södertälje centrum. Kanske dags att använda dem, konsumera lite. 
 
Konsumtionslista (jämförbar med "vill ha" eller "måste köpa" listor i andra bloggar):
- Vinterjacka, då min gamla troligtvis är någon storlek för stor.
- Vinterskor, kanske stövlar, kanske kängor, vem vet jag är öppen för förslag.
- Ett fodral till min laptop. Ganska nödvändigt.
- En resa til London. Ja, det är en nödvändigthet. Lite semster.
- Julklappar. Ja redan! Det gäller att börja i tid om man ska köpa de bästa och möjligtvis slippa julhetsen som alltid uppstår i december.

Som sagt kultur och konsumtion går väl kanske att jämför ibland.  Imorgon är det avslutningsfest med Hollywoodtema, det är även kulturvetaföreningens först pub på Gula Villan. Jag missar puben, lite ledsamt men förhoppningsvis lär jag känna mina kursare ändå.  Vi får skapa studiecirklar helt enkelt. Kanske en rimstuga till jul.

Yours truly
K


Kommentarer
Postat av: Emma

oj, här var det inte mycket fart alltså:P

2008-10-19 @ 01:50:35
URL: http://k3tchup.blogg.se/
Postat av: Emma

Du är utmanad! Kolla in min bloggs åfår du instruktioner:)

2008-11-09 @ 14:53:27
URL: http://k3tchup.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0