Hot rods, lapptäcken och annan ointressant läsning

Skulle jobbat, det blev inte så. Förkylningen slog ett extra starkt slag för sin överlevnad idag. Trodde jag blivit bättre, tji fick jag. Dock har dagens vila gjort mig gott.  Så istället för att ha trevligt på jobbet idag fick jag ha trevligt med kurslitteraturen. Det var ganska intressant de första två timmarna med Berger.  Det var ganska lättförståligt.
Gick sedan över till de underbara (dyra) kompendierna. Det kändes faktiskt smått värdelösa. Jag har tillbringat ungefär två timmar med att läsa om lapptäcken, kolonilotter och hot rods. Vad ska det vara bra för?

Antagligen är det jag som är smått efterbliven och inte förstår innebörden av tingens estetiska värde för det estetiska kulturbegreppet. Men vad vet jag.  Känns inte som att texterna är högaktuella då "här om året" refererar till år 1991 vilket är två år efter att jag föddes och hela 17 år sedan år 2008.

Borde egentligen ta mig igenom Hendrys kapitel 6 "Beauty and Bounty: Treasure and Trophies"  men jag orkar inte. Det får bli på bussen imorgon till Hornstull.  Blir ingen fika med L imorgon så får helt enkelt åka hem direkt efter avslutad föreläsning. Ganska skönt då den slutar klockan tre och jag antagligen inte är hemma förens till tidigast halv fem om jag bestämmer mig för att vänta på direkt bussen som börjar gå kvart i fyra. Det kanske jag gör, annars är jag säkert hemma den tiden ändå om jag väljer pendeltåget. 

Pengabrorsan på fredag blir det allt.

Yours truly
K

Kommentarer
Postat av: Bävern

vilken proffsig och witty blogg! :D ska kila iväg till min egen och lägga till dig i länklistan ^^ ses på fredag!

2008-09-08 @ 22:08:10
URL: http://baver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0