Fullständig gestapokontroll

Trots att jag har fullständig gestapokontroll har jag ännu inte börjat skriva på min uppsats ordentligt.  Detta är det jag hittills fått ner i skrift och det måste sägas att det mest är tankar och anteckningar från föreläsningar.
"Kultur

Ordet kultur har sitt ursprung i latinets cultura som betyder bearbetning eller odling, men i dagsläget används  ordet kultur på många fler sätt vilket har gjort att det inte längre har bara en innebörd. Det är ett väldigt rörligt förhållningsätt till ordet som gör att det inte finns något rätt eller fel i användningen. Detta till trots så finns det tre grundläggande betydelser av begreppet kultur.  Den första betydelsen kallas ofta för det antika eller idealistiska kulturbegreppet och syftar till kultur som ett stadium, och kallas ofta "det bästa" eller "det högtstående". Detta begrepp är värderande."

Jag älskar mig själv för att jag avslutade utkastet med "detta begrepp är värderande" och sedan inte forsatte meningen.
Hur tänkte jag där?  Sedan finns det självklart fler saker som min gestapokontroll undvikit, bland annat att städa. Det är ett faktum att det är stökigt, förhoppningsvis får jag lite paus i allt pluggande imorgon (det lär inte bli något problem då jag finner städningen mer roande än läsandet just nu) och kan städa upp lite.

L gjorde slut med E, tråkigt nog, men kanske är det bäst så? Vi får alla dränka våra sorger på fredag, då det är utgång som bestämts. Vem är ute mitt i månaden egentligen? Det finns ju inga pengar, fast jag har pengar så det får fungera som svar.  Den som spar hon har!

Syster har tatuerat sig men inte talat om det för mig! Fast jag vet det ju ändå eftersom min kära mor fick veta det före mig. Varför?

Yours truly
K


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0