Den avgränsade meningsprovincen

Nu är det två stycken som sagt "å va trist" om mitt val av studier. Det är oförskämt att säga något sådant. Man bör istället säga "jaha, vad handlar det om" eller kanske " jag tycker inte det verkar så intressant, men det blir säkert roligt".
Det är verkligen oförskämt  att bara säga "å va trist".

Men alla kan ju inte vara tillräckligt uppfostrade för att vara trevliga. Självklart går jag in i en försvarsställning just nu. För det här är ju något som intresserar mig och är viktigt för mig!  Tur att vi är åttio stycken till i min klass som finner dessa humanistiska ämnen intressanta, annars skulle det vara bra ensamt när så många bara säger "å va trist".

Nej nu ska jag nog börja på min uppsats om kulturbegreppet.

Yours truly
K


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0